AI loodud pilt kodulehe loomest

Kodulehe hind – kas see on tõesti kallis või hoopis investeering?

 

Ma olen vahel mõelnud, miks kodulehe tegemist peetakse tihti (klientide vaates) odavaks teenuseks. Võib-olla on põhjuseks turul tegutsejad, kes teevad kodulehti hobi korras ja ei arvesta enda töö väärtust? Lisaks peaksid nad ka endale palka maksma? Või äkki on asi selles, et ei tajuta, kui palju teadmisi, tööd ja strateegilist lähenemist selle tegemine tegelikult vajab? Koduleht ei ole lihtsalt “ilus visiitkaart”, vaid reaalne tööriist, mis peab aitama äri kasvatada ja kliente juurde tuua.

Õnneks on minu kliendid siiani olnud väga mõistlikud. Nad saavad aru, et kvaliteetse veebilehe loomine on põhjalik töö ja väärtustavad nii protsessi kui ka tulemust. Selliste klientidega on alati hea koostööd teha, sest nad mõistavad, et investeering korralikku kodulehte toob neile pikemas perspektiivis palju tagasi. 

 

Mis tegelikult kujundab kodulehe hinna?

Kui sa mõtled, miks üks koduleht maksab 500 € ja teine 5000 €, siis siin on mõned peamised tegurid:

  • Strateegia ja ülesehitus – enne kui üldse midagi disainida saab, tuleb selgeks teha, kes on sihtrühm, mida nad ootavad ja kuidas leht nende jaoks töötama peab. Kui strateegiat pole, siis on lihtsalt juhuslik leht, mis kedagi ei kõneta.
  • Tehniline teostus – jah, WordPress annab palju vabadust, aga kui kõik peab töötama sujuvalt ja kiiresti, tuleb teha õigeid valikuid. Lehe kiirus, turvalisus, mobiilisõbralikkus – need ei teki iseenesest.
  • SEO ja kasutajakogemus – kui Google ei saa aru, millega tegu, siis pole lootustki esilehel välja tulla. Samamoodi peab ka külastaja lehel lihtsalt ja loogiliselt liikuma.

 

Kas WordPress tähendab, et kõik on odav ja lihtne?

“WordPressiga saab ju igaüks ise teha!” Jah, tehniliselt saab igaüks paigaldada WordPressi, valida mõne valmis kujunduse ja seda ümber putitada. Aga kas see toob kliente? Kas see on kiire, turvaline ja professionaalne? Tihti vajavad ka nö “valmis kujundused” põhjalikku kohandamist, et need päriselt töötaksid ja toetaksid brändi.

Kui hakata ise WordPressis tegutsema, jõuab enam-vähem heade tulemusteni umbes aastaga – selleks ajaks, kui oled piisavalt harjutanud ja ennast koolitanud. Kuid siinjuures on kõige suurem kulu aeg (time is money, right?). Kas ettevõtja tahab ja saab endale sellist ajakulu lubada? Mulle tundub, et see ei ole mõistlik. Näiteks tüüpilise 5–6 vahelehega kodulehe (ilma e-poeta) võib valmis saada umbes nädala või kahega, kui intensiivselt süveneda. Kuid eelneva kogemuseta tuleb sageli ette, et lehte tuleb pidevalt ümber kohandada. Aja jooksul saad aru, et lahendused pole päris õiged või töötavad teisiti, kui olid lootnud.

See protsess võib osutuda tohutuks ajaröövliks – samal ajal võiks ettevõtja hoopis suunata oma tähelepanu äriarendusele, teenuse täiustamisele või uute toodete loomisele. Seega tasub kaaluda, kas veebilehe loomine ise on tõesti kõige mõistlikum ajakasutus või oleks otstarbekam usaldada see töö professionaalile.

 

Miks ettevõtjad kaovad ära, kui kuulevad kodulehe hinda?

Siin on kaks varianti – kas ei olda valmis investeerima või ei saada aru, mis selle hinna taga on. Tihti tundub kodulehe tegemine lihtne, sest “kogu info on ju kättesaadav”. Aga tegelikult on seal taga puhas töö, enda koolitamine, teadmised, turuhind, palka peaksin mina ka endale maksma ja oh üllatust, ka minu ettevõttel on püsikulud – analüüs, disain, sisu loomine, tehniline seadistamine, optimeerimine ja palju muud käib kodulehe loomisel kaasas.

Ja muidugi on alati odavamaid lahendusi. On inimesi, kes teevad lehe 200 euroga – küsimus on, mis kvaliteediga see tuleb. Kui eesmärk on lihtsalt mingit veebilehte omada, siis võibolla sobib ka see variant. Kui aga eesmärk on päriselt kliente saada ja äri kasvatada, siis tuleks lehte vaadata kui investeeringut.

 

Kuidas koduleht raha tagasi teenib?

Kui hästi tehtud koduleht on olemas, siis see:

  • Töötab 24/7 müügiagendina – toob päringuid ja kliente ka siis, kui sa magad.
  • Aitab Google’is ettepoole jõuda – õige SEO-strateegiaga muutud nähtavaks.
  • Suurendab usaldusväärsust – kui veebileht on aegunud või segane, siis läheb klient konkurendi juurde.

 

Kokkuvõtteks – koduleht on investeering, mitte kulu

Kui koduleht tundub kallis, siis tasub endalt küsida: mida see mulle tagasi toob? Odav lahendus võib esialgu tunduda ahvatlev, aga kui see ei tööta, siis on see lihtsalt maha visatud raha. Töötav koduleht toob päriselt kasu ja aitab äri kasvatada.

Kui oled kodulehe tegemisest huvitatud, siis võid mulle kirjutada – räägime läbi, mida täpselt vaja on ja leiame lahenduse, mis päriselt toimib. 😊

Saada päring!

Vali teema, mille kohta soovid päringu esitada. Kui valikus Sinu jaoks õiget pole, vali "Muu".
Scroll to Top